Saturday, December 25, 2010

epal

aku tak tahulah nape sem ni aku gemar benar makan epal..biasanya epal lah buah yang aku jarang makan cz tak sedap..hahaha..bagi aku buah tempatan lagi best berbanding buah import..aku sangat suka makan buah rambutan..tp buah tu susah nak dapat..
Sebenarnya, ada bagusnya jugak aku suka makan buah epal cz buah ni membekalkan banyak khasiat yang aku sendiri tak tahu..Buah ni mampu mengurangkan berat badan..aku suka2..ahahaha..Dikatakan lemak dan kolestrol tiada dalam epal..tu pasal la epal ni bagus bg sesiapa yg nak kuruskan badan..budak2 yang suka sangat makan makanan segera tu eloklah diberi makan epal cz epal ni mampu menyeimbangkan kandugan kolestrol dalam badan..Lagipun, epal mengandungi serat yang membuatkan kita lambat rs lapar..patutlah bila aku makan epal aku rs kenyang je..kalau gini, leh jimat duit..ahahaha..
Bukan tu je, epal gak mengandungi sejenis agen yang dinamakan antioksidan yang dikatakan dpt melambatkan proses penuaan,..ni pun berita baik untuk wanita2 seperti aku yang selalu mengerutkan dahi bila x phm..ahahaha..kandungan air dalam epal pulak boleh melembapkan kulit...kulit yang lembap boleh halang pembiakan bakteria yang menjadi punca jerawat..

so, moral of the story,,makanlah buah-buahan..kalau saya boleh, anda juga boleh..

an apple a day keeps the doctor away..

2 comments:

nadzirah yahya said...

inikah benda yang dicari smlm??menarik~~kongsi2 r agey ek!

Atiqah Mahattar said...

epal?? i like..
tapi asal kalau makan epal 2,3 biji pun, ak tak kenyang2 erk???
gegegege....hahaha
dr sem lepas lg aku mkn epal. asal berat aku tak kurang????
waaaa!!!!!!!!